Filmvisning

I veckan träffade jag klassens föräldrar på det första föräldramötet för i år. Pirrigt och fullt med fjärilar i magen! Vilken skillnad det är att få börja från grunden och försöka visa min vision av lärande för nya föräldrar! Jag pratade sju stugor fulla och berättade och visade hur jag tänker om de saker jag tycker är viktiga; läsning, matematik, ansvar för lärande och uppförande, kreativitet, kvalitet, vänlighet mot sina kompisar, läxors vara eller inte vara (tack till @Korlingsord för klargörande i denna kniviga debatt. Hon satte ord på mina tankar och jag håller med henne!), bedömning och uppföljning. Oj, oj! Det blir rätt mycket… Jag visade även denna film som jag gjort i Videoscribe på iPad och jag tror det blev ganska tydligt. Man tycker ju att det är lite pinigt att höra sin egen röst, men det är bara att vänja sig.

Hur som helst så känns det som att mötet avlöpte väl och jag kände att vi skapade ett ömsesidigt förtroende. Ett förtroende att förvalta väl. Nu är det bara att kliva ur startblocken och ta sikte mot nya möjligheter!

Hej svejs!

Kommentera

