Sharing is caring

Under denna kategori tänker jag lägga upp de dokument och filer jag själv har gjort och som jag vill dela med mig av. Det är saker som jag tycker fungerar i lärarvardagen och som eleverna gillar. Det kan även vara bloggposter som jag tycker är intressanta och där man kan hitta mycket inspiration till sin lärarvardag.

Det första jag vill dela med mig av är ”Skrivprocessen”

skrivprocessen och hur jag och eleverna arbetar utifrån den. Därför har jag skrivit en arbetsgång för att eleverna ska förstå hur man jobbar med denna process. Klicka på länken för att läsa/ ladda ner den eller skriva ut.

Skrivprocessen- arbetsgång_för elev

Skyltarna, som jag skrivit ut och satt upp i klassrummet, gör det tydligt för eleverna hur många steg som faktiskt krävs för att deras text ska ha goda förutsättningar att bli bra. Jag som lärare får dessutom överblick övar var eleverna befinner sig i processen, genom att de flyttar sin klädnypa med namn på, till den plats de är på. När arbetet är klart kan de själva utvärdera sin insats och se var de kanske skulle ha lagt ner lite mer arbete. Bonusen är ju så klart att det också blir en naturlig bedömning av deras eget lärande!

Skyltarna hittar du här. Ladda ner och använd om du vill! 🙂

Sharing is caring! Lycka till!

Kommentera

